You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - הפועל כפר סבא, נערים א' - ארצית

ליגת האלופות - הפועל כפר סבא, נערים א' - ארצית

זמן לפרגן הקבוצה היחידה בשנתון 2007, שסיימה עונה עם 100 אחוזי הצלחה. המאמן, דן קובליו, שמונה למאמן הנוער, חושף כמה שחקנים צפוים לעלות לנוער

 מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת "ליגת האלופות" - פינת הפרגון שלנו לקבוצות נוער ונערים, שזכו באליפות רשמית, מאירה היום על קבוצת נערים א' של הפועל כפר סבא - אלופת ארצית צפון, הקבוצה היחידה בשנתון שסיימה עונה עם מאזן מושלם ב-30 משחקי ליגה, כל זה עונה לאחר שבשנה האזרחית הקודמת פרגנו לה בכתבת הצדעה בפינת "ליגת האלופות", לרגל זכייתה באליפות ארצית צפון בשנתון נערים ב'. העונה ההישג שעשתה סולל את הדרך לקבוצת שנתון 2008 להשתלבות בליגת העל של שנתון נערים א' - ובכך מחלקת הנוער של הפועל כפר סבא תזכה לייצוג בליגות הבכירות ביותר בכל השנתונים.


ליגת האלופות - הפועל כפר סבא, נערים ב' - ארצית
כל עונה והחגיגות שלה. שחקני קבוצת שנתון 2007 חוגגים את הזכייה באליפות בשנתון נערים ב' (צילום מטעם הקבוצה)

הפועל כפר סבא זכתה לפייט במהלך העונה מבית"ר טוברוק נתניה, שלא יכלה לה בשני המשחקים בין הקבוצות ואת העונה היא סיימה במקום השני ובמרחק 11 נקודות מכפר סבא. טוברוק הצליחה לעלות ליגה באמצעות ניצחונות במשחק הפלייאוף מול בית"ר ירושלים ובמשחק המבחן על מקום בליגת העל מול בני סכנין. בית"ר טוברוק סיימה את העונה כקבוצת ההתקפה הפוריה ביותר בליגה עם 122 כיבושים - 18 יותר מכפר סבא, בשורותיה בלטו: ליעד שמואלי - סגן מלך שערי הליגה עם 24 כיבושים, טל סארוגטי - שכבש 17 שערים ויובל בטאט - שכבש 15 שערים. אז איך כפר סבא הצליחה לעלות, למרות שכבשה פחות המון, אך פחות מטוברוק? להגנה של כפר סבא בראשות השוער סם גויכמן והבלם מעיין שביט, לא היו מתחרות בליגה. רק 14 שערים ספגה הקבוצה בעונה הזו.

רגע לפני ההקפה המסורתית עם דגל ישראל (באדיבות המועדון)
גדולה על הליגה. קבוצת שנתון 2007 חוגגת את הבטחת הזכייה באליפות (צילום מטעם הקבוצה)

עוד הישג גדול ונכבד של קבוצת שנתון 2007 של הפועל כפר סבא - השתלבותו המוצלחת של הקשר איתי שביט בקבוצת הנוער. איתי שביט שיחק גם בעונה שעברה הרבה יותר עם קבוצת שנתון 2006 מאשר עם קבוצת הגיל שלו, אך מעטים הם השחקנים בגילאי נערים א', שמשתלבים בהצלחה גדולה בקבוצת נוער מליגת העל. איתי שביט אמנם רשם 4 הופעות עם קבוצת נערים א', אך לצידן רשם עוד 23 הופעות במדי קבוצת הנוער - כאשר ב-14 מהמשחקים עלה בהרכב וב-7 השלים זמן משחק מלא. אם לא די בכך, איתי שביט הבקיע 4 שערים במדי קבוצת הנוער. לא במקרה ולא בכדי, השחקן המוכשר, שלאורך כל הדרך משחק בהפועל כפר סבא, חתם לאחרונה על חוזה לשלוש עונות נוספות במועדון.

עידן בן אבו, איתי שביט ועידן שום נציג הבעלים (מערכת ONE)
ירוק בנשמה. איתי שביט במעמד החתימה לצד סוכנו - עידן בן אבו ולצד נציג בעלי הפועל כפר סבא - עידן שום (צילום: מדיה הפועל כפר סבא)

מי שהוביל את קבוצת שנתון 2007 של הפועל כפר סבא להישגים גדולים בשתי העונות האחרונות הוא המאמן, דן קובליו, שבמקביל היה איש צוות בקבוצת הבוגרים של הפועל רמת השרון. קובליו, שמונה לאחרונה למאמן קבוצת הנוער, נענה לפנייתו והתייצב לראיון סיכום עונה ומבט לעתיד עם קבוצת הנוער.

דן, הייתם גדולים על הליגה, ועדיין - לסיים עונה עם מאה אחוזי הצלחה, זה לא דבר של מה בכך. מה הסוד?
"מהצד לפעמים שמעתי דברים שזה קל מדי, אבל אנשים לא יודעים כמה זה קשה כל יום לדחוף את עצמך מחדש לקצה, הייתי עסוק הרבה בלדחוף את כולם לקצה - כולל את עצמי. למזלי, הקבוצה שלי עם אופי נדיר בכדורגל וזה הקל עליי בהרבה דברים במשך העונה".

סיימתם שתי עונות מרשימות בכל קנה מידה. מה הגורמים המרכזיים להצלחה?
"החוזקה העיקרית הייתה האופי של הקבוצה ו DNA שיצרנו בהתנהלות וסגנון המשחק. ברגע שכל השחקנים הבינו איך אני רואה את הדברים, הם התחברו לזה מהר ולמדו לקבל ולהבין דברים חדשים, בנוסף, יותר מחצי קבוצה ביחד מטרום ב׳ ועד הנוער. אני בספק אם יש תקדים גם לזה".

מונית לאחרונה למאמן קבוצת הנוער. מעין הביטחון לקפוץ מהליגות הארצית לנערים לבמה המרכזית ביותר בליגות הנוער?
"הליגות הארציות שונות מליגת העל בזה אין ספק, אבל זה שאימנתי בליגה ארצית לא אומר שאני פחות טוב ממאמנים אחרים שהיו בליגת העל. גם אני הייתי יכול להיות שם, אבל בסופו של דבר אני עושה תהליך בהפועל כפר סבא מקבוצות הילדים ועד הנוער, זה מקום שמאמין בי ומקדם אותי בכל שנה. אני גם מאמין בעצמי מאוד וחושב שאני יכול להגיע רחוק, לכן רציתי להתקדם ואני שמח שבהפועל כפר סבא בחרו בי למאמן הנוער. הציפיות שלי מעצמי זה לתת בכל יום מאה אחוז לטובת הקבוצה, השחקנים והמועדון, לחבר את הקבוצה בפן החברתי ולהצליח להנות מכדורגל".

איזו קבוצה אתה בונה בימים האלה?
"בניית הסגל בעיצומה. יש לנו כרגע שני חריגי גיל שמתאמנים בבוגרים ויהיו איתנו במהלך העונה. אנחנו צריכים להחליט על חריג נוסף. יש לנו שחקנים איכותיים משנתון 2006, מהקבוצה שעלתה איתי מנערים א׳ ישארו בנוער בין 10 ל 12 שחקנים - שזה המון. לא יהיה להם קל, אבל יש שם שחקנים ברמה גבוהה שיכולים גם בעונה הראשונה בנוער להיות דומיננטים, כרגע אנחנו מחפשים חיזוק בעמדות ספציפיות, שישדרגו אותנו ויתאימו לנו".

מה המטרות ההישגיות של הקבוצה?
"מבחינה הישגית אנחנו מכוונים לעשות עונה שבה לא נצטרך לחגוג הישארות בליגה, ננסה מהדקה הראשונה של העונה להיות במקום בטוח. אני לא רוצה לסמן מיקום ספציפי, נרצה להיות קבוצה שתגיע לכל משחק כדי לנצח וננסה להגיע הכי גבוה שאנחנו יכולים, תוך כדי פיתוח שחקנים באופן אישי וקידום לקבוצה הבוגרת".

נוער - דן קובליו מונה למאמן הפועל כפר סבא
מאמין ביכולותיו וביכולתה של קבוצתו להצליח. דן קובליו עם צלחת האליפות (צילום מטעם הקבוצה